2013. március 27., szerda

Tavaszköszöntő és még sok egyéb - villáminterjú Tobival


Szimpla: Örülök, hogy sikerült végre utolérnünk téged, bár elég sok időt töltesz nálunk, főleg a Kávézóban, de valahogy mégiscsak most jön össze ez a beszélgetés. Most is sietsz, úgyhogy csak néhány kérdést engedj meg. Mit ittál épp? - látom, hogy nagyon jólesett.
Tobi: Igen, mostanában ingáztam a Kert és a Kávézó között, talán azért, mert mindkettőben számomra fontos programok zajlódtak, aminek kiváltképp örülök, főleg annak, hogy a kávézó igazán kezd beindulni, már-már régi pillanatokat idéznek az esték. 2001 óta folyamatosan járok a Szimplába és hát láttam egy-két dolgot; még amikor a Dupla is megvolt, illetve a lenti pult – most más egy kicsit, de azért ez még mindig a Kávézó, az első Szimpla. Tudod, van egy jó kis helyem, ami nekem van fenntartva itt, és onnan elég jól rálátok a dolgokra, és tetszik ami zajlik, a sok ember, illetve az, hogy magyarok és külföldiek tök jó hangulatban vannak együtt. Szeretem a kvízt is, néha lenézek, bár játszani még nem játszottam, de lehet, hogy majd becsatlakozom a Szimpla csapatába. Kivételesen egy forrócsokit toltam be, mert ez a hideg kissé kizökkentett a szokásos ügymenetemből, de ígérem, hogy hamar visszatérek az eredeti felálláshoz.
Szimpla: Ezzel arra utalsz, ha jól értem, hogy azért most már pillanatokon belül tényleg tavasz lesz, ugye? Közeleg a Tavaszköszöntő Fesztivál is a Kazinczyban, ami 31-én, vasárnap lesz. Azzal mi a helyzet? Kinézel?
Őszköszöntő, 2012
Tobi: Viccelsz? Persze, hogy kinézek, egész nap ott leszek. Hát, igen, épp itt volna az ideje, hogy eljöjjön a tavasz, és van egy olyan érzésem, hogy Húsvét vasárnap szép idő lesz, nem is lehet másként, különben nem látszanék ki a hóból, ami azért elég ciki lenne – ha csak úgy ripsz-ropsz eltűnnék. Szóval, szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy érzéseim szerint jó kis napnak nézünk elébe.
SzimplaMi az, ami érdekel a fesztiválról? Mi az, amit tuti megnézel, meghallgatsz, megkóstolsz?
Tobi: Jó kérdés. Hát, ahogy néztem, az egész utca le lesz zárva, és így van;, a koncertek nagyon érdekelnek; Lakatos Gyuszi és Orbán Gyuri játszik majd a nap folyamán a Kazimír előtt, vagy mondjuk a szimplás koncertek is jónak ígérkeznek késő délután; a Bélaműhely vagy épp a Butterfly Effect este. Lesz tojásfestés, meg egyéb húsvéti mókák. És hát, igen, a piac. Mostanában elég hideg volt, úgyhogy a kinti rész nem pörgött úgy, amit annyira szeretek, de biztos belekóstolok a készülő ebédbe, és vásárolok is egy-két dolgot, sajtokat, meg almalevet vagy valami tuti pálinkát. Az egyik ilyen alkalommal, egy korábbi, ha jól emlékszem Őszköszöntő fesztiválon, odatévedtem egy gyerekprogramra, talán egy bábjáték volt, igen, és az egyik szereplő kiszúrt magának a gyerekek között és elkezdett nekem magyarázni. Jópofa volt, meg minden, csak elég fura, hogy engem is gyerekként kezelt, de persze valahol nem meglepő. (nevet) Komolyra fordítva a szót,  persze jó volna, ha minél többen aláírnák a petíciót, ami fut, hogy májustól a Kazinczy tényleg sétalóutca legyen végre, mert az egy dolog, hogy én félek a sok autótól, meg a füstjük pont az arcomba vág, de az azért nem mindegy, hogy két ember nem tud egymás mellett menni a járdán. Múltkor egy babakocsival közlekedő nőt láttam, akit majdnem elsodort egy autó – ez nonszensz. Szóval, frankó volna, ha rendes sétálóutca lenne végre a Kultúra utcája.
Szimpla: Hogy látod, mit gondolnak erről az emberek? Akár a környéken lakók.
Tobi: Azt hiszem, nyugodtan mondhatom, hogy egyértelműen a sétálóutcává válás mellett teszik le a voksukat, hiszen ők is látják, hogy ez egy sokkal emberibb megoldás volna és hasznos, már csak az itt működő helyek, és az éjszakai élet miatt is, nem beszélve a Kazinczy utca adottságairól.

Szimpla: Reméljük, mindenben igazad lesz, és jó idő lesz hétvégén, és tényleg hamar sétáló lesz az utca, teljes hosszában. És ma, mit tervezel? 
Tobi: Ha ennek a megjelenése szerdára esik, akkor aznap lesz egy kiállításmegnyitó a Kávézóban, aztán meg Tajtékos szerda a kertben, este fél 9-től, amire egy csajjal megyek, úgyhogy szurkoljatok. És asszem, váltok a forrócsokiról egy fokkal komolyabb dologra. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése